Welkom bij Tour-Challenge!

Aantal ploegen : 645, Managers online : 0

Forum - Handelskosten

Categorieën > Ideeën/Suggesties > Handelskosten
Pagina 2 van 2 : <12
31/07/2013, 07:12
#21

meijd offline

Posts: 192
Reeks: 2.1

Vooropgesteld dat dit idee mij wel aanspreekt wil ik ook even advocaat van de duivel spelen.

Mocht dit idee ten uitvoer gebracht worden (op welke wijze dan ook), wat gaat er dan gebeuren met grapjassen die op een renner gaan meebieden omdat zij die in het verleden getraind hebben? Zij kunnen de prijs (en dus hun deel) verhogen, zonder de intentie te hebben om de renner te kopen. Lijkt me niet gewenst (prijzen worden nog hoger en voor de beginnende speler worden oude renners daardoor minder aantrekkelijk.

Ik zeg niet dat het hele idee bij voorbaat hierdoor van tafel moet, maar het lijkt me zinvol om deze "maas in het net" bij voorbaat te dichten.

31/07/2013, 07:43
#22

Tuinkabouter offline

Posts: 881
Reeks: 6.11

Ik heb weleens gehad dat ik een renner van vroeger heb gekocht, omdat hij een meerwaarde werd voor mijn team. goed om naar te kijken dus. Had ik nog niet aan gedacht.

31/07/2013, 11:14
#23

Onbekend team offline

Posts: 454
Reeks: -INF.1

Heel erg simpel! Mocht dit gebeuren, laat die jongen het bieden dan maar winnen, dan verliest hij hoe dan ook veel geld op de transfer van een renner die hij waarschijnlijk helemaal niet wilt. Dan moet hij hem er weer opzetten, en zal de renner veel minder opleveren

31/07/2013, 11:55
#24

shadowX offline

Posts: 1179
Reeks: 6.4

Dat wil dus zeggen dat de verkoop van de renner voorbij is zodra een vorige eigenaar biedt? Over realisme gesproken...

31/07/2013, 12:08
#25

Onbekend team offline

Posts: 454
Reeks: -INF.1

Nee, alleen dan moet je als andere bieders de keuze maken niet meer te bieden als je het vermoeden hebt dat de andere ploeg het alleen maar doet om de prijs op te drijven..

31/07/2013, 13:25
#26

meijd offline

Posts: 192
Reeks: 2.1

Dan moet de (minder ervaren, beginnende) koper daar wel op letten natuurlijk!

31/07/2013, 13:52
#27

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

Ik vind het geen oneerbare strategie om de prijs van een renner op te drijven: ik doe het vaak: als ik zie dat een concurrent een renner echt wil, en die is goedkoper dan een vergelijkbare renner die ik zelf kocht, dan bied ik mee totdat mijn concurrent minstens evenveel betaald heeft als ikzelf. De concurrentie mag zich versterken, maar niet goedkoper dan ik.
Dit houdt een risico in: je kan met de renner blijven zitten: ik doe het dus uitsluitend met renners die voor mij ook van waarde kunnen zijn.

Ik vin het dus ook prima als iemand mee biedt om zijn percentage hoger te laten worden: lukt het, dan is het goed gespeeld (en de koper is niet benadeeld: hij betaalt nooit meer dan de renner voor hem waard is), blijft hij ermee zitten, dan is dat voor de anderen vaak ook goed: vroeg of laat komt de renner opnieuw op de markt, en voor een lagere prijs...

31/07/2013, 14:45
#28

Johnny Q. Kuch offline

Posts: 501
Reeks: 6.21

Over het opdrijven van de prijs: Dat is redelijk onzinnig. Stel dat een renner voor ongeveer 1M wordt verkocht, dan zou je daar als vorige eigenaar niet veel voor krijgen, amper 50k als het percentage 5% zou zijn. Niet echt de moeite om de prijs op te drijven.

Op zich ben ik wel voor dit systeem. Op de manier van Mathspurt lijkt me wel niet uitvoerbaar (grote databanken over iedere renner). Eerder 0,01% per dag dat een renner in jouw team zat. Dat geeft 0,98% per seizoen, dat zou redelijk zijn.

Maar voorlopig mag zo'n systeem er niet doorkomen. Zoals al vaker geopperd: Tour-Challenge heeft een groei-economie. Zowat alle ploegen maken wekelijks winst (ploegen op degradatieplaatsen misschien niet). Er moet ook geld uit het spel vloeien. Voor beginnende ploegen is dat vooral materiaal en jeugdcentrum, voor oudere ploegen zal het vooral handelskosten op transfers zijn. Als je dat geld ook nog eens gaat recuperen, zit je met een (te) grote groei.

31/07/2013, 15:31
#29

Racingsis offline

Posts: 1219
Reeks: 6.27

Geldgroei remmen is prima maar gebruik dan een ander instrument zoals lonen.

18/12/2013, 19:16
#30

Canard-i offline

Posts: 926
Reeks: 2.1

te hoog hoor naar mijn goesting...
Je betaalde € 285000 handelskosten.

Renner duur gekocht, opgetrained en nu verkocht... meerwaarde is miniem.

18/12/2013, 20:52
#31

Racingsis offline

Posts: 1219
Reeks: 6.27

Prijzen worden al lager door de terugloop van de vraag.

18/12/2013, 21:41
#32

Tuinkabouter offline

Posts: 881
Reeks: 6.11

Zeker voor die leeftijd van 34 jaar. Die ik dus nu gekocht heb :P

19/12/2013, 00:23
#33

Canard-i offline

Posts: 926
Reeks: 2.1

ja Tuinkabouter... jij wou het eraan geven hé...
en ik wou er nog munt uit slaan, nu kan ik wat jonkies laten rijden en geld sparen.

Wachten tot er iets moois op de tl staat...

19/12/2013, 00:39
#34

shadowX offline

Posts: 1179
Reeks: 6.4

Ik mag hopen dat de pijzen dalen, en logischerwijs gebeurt dat nu ook eindelijk. Door de hoge vraag waren de prijzen gestegen, en door de hoge prijzen is de vraag momenteel gering. Het is niet meer winstgevend om een renner te kopen, wat vaak de belangrijkste reden is om een renner aan te trekken. Bovendien heb ik uitgerekend dat het toch echt enorm scheelt om een renner zelf op te leiden. Ook kun he zo de renner vormen die je in gedachten hebt. Als laatste wil ik managers geen bonussen toekennen door een dure renner aan te trekken. De oudere renners horen hun laatste jaren bij hun huidige ploeg te slijten, de managers verdienen dus wat mij betreft geen miljoenen met een oude renner. Jonge renners zijn ook te duur als je het mij vraagt. Ze hebben vaak drie jaar in een jeugdcentrum gezeten en de geldbeluste managersi verkopen deze vaak niet toprenners toch voor een veel te hoge prijs. Doordat veel managers dit proberen gaan we vanzelf allemaal geloven dat die veel te hoge prijs een goede prijs is. Dit zijn voor mij genoeg redenen om de koop van renners in ieder geval te boycotten zolang als ik noodzakelijk vind. Voor de verkoop zijn het immers gunstige tijden, en bovendien heb ik niets meer om te verkopen.

19/12/2013, 00:41
#35

shadowX offline

Posts: 1179
Reeks: 6.4

Ik zeg overigens niet dat iedereen die een renner verkoopt geldbelust is, want er is natuurlijk ook een groep managers die handig gebruik maakt van de omstandigheden.

19/12/2013, 00:42
#36

shadowX offline

Posts: 1179
Reeks: 6.4

Ik zeg overigens niet dat iedereen die een renner verkoopt geldbelust is, want er is natuurlijk ook een groep managers die handig gebruik maakt van de omstandigheden.

19/12/2013, 08:47
#37

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

Eén: geef eens een andere reden dan geld om een renner te verkopen? Concurrenten versterken?

Twee: ik koop zelf renners om twee redenen: goedkope: om ooit winst op te maken: dan gaat er trainingstijd in, en mag er ook een meerwaarde zijn, en hele dure: omdat ze mijn team versterken.

Een team versterken is uiteraard de belangrijkste reden: de prijs maakt dan niet uit: een renner hoeft zijn prijs niet terug te verdienen als dat geld door de verkoop van andere renners binnenkomt.

Het instorten van de transfermarkt heeft niets te maken met de hoogte van de prijzen: toen de vraag hoog was, waren die prijzen geen probleem. Het probleem is te weinig nieuwe actieve managers: nieuwe managers kunnen hun team op de huidige markt versterken. De managers die al langer spelen kunnen dat niet: zij kunnen dus enkel renners kopen om winst op te maken, maar: jonge renners zijn duur, en oudere renners worden niet gekocht: ik koop geen renner waar ik nooit iets op kan verdienen.

Ik vind de instorting van de markt een groot probleem: mijn klassementsrenners train ik zelf (dat doet niemand beter naar mijn smaak), maar sprinters moet ik kopen. Met het huidige transferklimaat lukt dat niet: ik verdien nauwelijks iets, en er is waarschijnlijk ook maar één manager die nog sprinters verkoopt, dus tegen de tijd dat ik er nieuwe nodig heb, kan ik die niet meer betalen: de vraag naar topsprinters van de juiste soort zal namelijk hoog blijven, dus de prijs ook.

Ik wacht dus op nieuwe spelers.

19/12/2013, 09:43
#38

Canard-i offline

Posts: 926
Reeks: 2.1

idem
ook nood aan spurters...
kga toch binnen een seizoen of 2-3 training omschakelen denk ik toch (met hetgene dat nu in jeugdacademie zit)

probleem op tl is inderdaad weinig actieve managers... zie je ook via de optie online managers.

Behalve op wedstrijddag zie je bijna nooit iemand online.

19/12/2013, 09:46
#39

Tuinkabouter offline

Posts: 881
Reeks: 6.11

Dat is nou precies de reden dat ik overgegaan ben van klassementsrenners naar vrijbuiters (sprinters) die kunnen tijdrijden. Waar ik het meer van het tijdrijden moet hebben dan van het klimmen, leidt ik nu sprinters/tijdrijders op die moeten vlammen op de ploegentijdrit en hoge ogen moeten gooien in het voorjaar. Ik heb absurde bedragen neergelegd voor dat kaliber renners die ik op aan het leiden ben. Ze zijn ondertussen 26, maar nog niet aan het einde van hun opleiding. Het zullen de interessante renners worden voor een team a la Mathrocks, maar verkopen? Nee, daar heb ik zelf teveel ambitie voor.

19/12/2013, 09:55
#40

shadowX offline

Posts: 1179
Reeks: 6.4

Natuurlijk verkoop je renners om geld te verdienen, maar bij de grotere managers met een goede ploeg die toch flink wat geld kwijt zijn aan de aankoop van renners op niveau is het toch meer om break even te draaien. Op de hogere niveaus kost het toch flink wat om een ploeg op niveau te krijgen en daarna ook te houden.

Pagina 2 van 2 : <12