Welkom bij Tour-Challenge!

Aantal ploegen : 645, Managers online : 0

Forum - Lekke banden

Categorieën > Ideeën/Suggesties > Lekke banden
Pagina 1 van 1 : 1
10/11/2013, 14:10
#1

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

Het is eigenlijk te gek voor woorden dat er in geen enkele rit brokken vallen, maar wel in de tijdritten. Ofwel is pech (en vallen) een deel van elke koers (zoals in realiteit, ofwel nergens. Gezien de huidige toestand van het spel zou ik zeggen: WEG met al die lekke banden: als de roze trui in één van de laatste wedstrijden twee keer lek rijdt, terwijl er in de rest van de giro weinig of geen pech was, dan is dat heel frustrerend, vooral omdat dan de vraag blijft bij eventueel verlies: is de renner nu op z'n waarde geklopt, of ligt het aan de pech? Dat vermindert ook de glans van de trui van een renner die ze eventueel zou overnemen, zelfs al heeft hij het volledig zelf gedaan: was het geluk of kunde?

10/11/2013, 18:23
#2

Johnny Q. Kuch offline

Posts: 501
Reeks: 6.21

Ik ben daar volledig mee eens.

Een tijdje geleden opperde Woooter dat hij werk maakte van valpartijen, ... Behendigheid, dalen, ... zou dan een grotere rol spelen. 5 wieltjes of meer kwam je renner in de groep met de minste kans daarop, zo naar 0 wieltjes. Maar ik denk dat zolang zoiets nu helemaal niet van toepassing is. Onlangs waren er ook een aantal posts over renners die uit de wedstrijd vallen of veel later binnenkomen. Dat zou niet mogen. Ofwel een gestructureerd systeem, voor iedereen duidelijk, ofwel geen pech, dat is ook duidelijk.

10/11/2013, 18:47
#3

Mathspurt offline

Posts: 3099
Reeks: 6.2

Hoeveel tijd kost een lekke band eigenlijk? Een halve minuut? Een minuut?

10/11/2013, 19:12
#4

Johnny Q. Kuch offline

Posts: 501
Reeks: 6.21

In ritten in lijn komen ze bijna altijd tussen de auto's terug en kost het enkel een klein beetje energie. In tijdritten 30 seconden max als het goed gebeurd. Een 2e lekke band zou langer kunnen duren (wiel wisselen ipv fiets), maar max 45 seconden.

Pagina 1 van 1 : 1